Design opakowań, czyli dlaczego warto zadbać nie tylko o wnętrze

0
337

Wprowadzając na rynek nowy produkt, lub jeśli chcemy “odświeżyć” stary, tym, o co musimy zadbać, jest nie tylko produkt sam w sobie, jego jakość czy możliwości. Chociaż, oczywiście, powinien on być na jak najwyższym poziomie, musimy pamiętać także o jego zareklamowaniu. Podstawowym zaś zabiegiem w tej kwestii jest projekt opakowania. Dlaczego? Przecież jest to pierwsza rzecz, z jaką styka się klient. Nawet jeśli powiedzenie, żeby nie oceniać książki po okładce jest w dużej mierze prawdziwe, to warto też zdawać sobie sprawę z tego, jak działa rynek. A niestety, jego prawa są bezlitosne. Pierwszym, co oceniamy biorąc do ręki dany produkt jest jego wygląd. Nawet, jeśli dzieje się to podświadomie, to wciąż kolor, kształt, faktura, wielkość – wszystko ma znaczenie. Tak jak oceniamy drugą osobę w czasie pierwszych sekund kontaktu – to samo dzieje się w przypadku naszego kontaktu z przedmiotem, który mamy kupić. Dlatego design opakowań jest tak ważny.

Jaką firmę wybrać?

Jeśli więc potrzebujemy projektu opakowania, musimy wybrać taką firmę, takiego artystę, który zrozumie nie tylko prawa rynku, ale i to, czym tak naprawdę jest nasz produkt. Poznańska agencja Meggot zajmuje się projektami graficznymi od lat. Ich doświadczenie idzie w parze ze zrozumieniem marketingu i klienta.

Meggot może pochwalić się zespołem profesjonalistów. Są to nie tylko technicy posiadający olbrzymią wiedzę, ale przede wszystkim artyści, którzy potrafią połączyć wymagania klienta, jego wizję, z tym, co będzie najlepiej działało. Ponieważ każdy z grafików charakteryzuje się nieco inną stylistyką, możemy oczekiwać, że niezależnie od zamysłu, efekt końcowy będzie mu jak najbliższy. Design jaki proponują zawsze idzie w parze z obecnymi trendami i modą. Design opakowań jest od razu przygotowany w odpowiednim rozszerzeniu, czyli gotowym do druku Desktop Publishing. Dzięki temu po odebraniu go możemy od razu przesłać go drukarni!

Meggot przygotowuje opakowania dla produktów z branży spożywczej, chemicznej, alkoholowej, parafarmaceutycznej, petfood oraz, jak sami mówią, wielu innych. Wystarczy napisać do nich z zapytaniem i “spróbować ich zaskoczyć”!

Przyjrzyjmy się teraz ich projektom, aby lepiej zrozumieć, czego sami możemy oczekiwać.

  1. V-max – czyli projekt odświeżenia opakowania V-max energy drink. Meggot nie tylko odświeżył ich logo, dzięki czemu stał się on bardziej charakterystyczny. Dodatkowo dopasowali design do pasujących trendów, używając odpowiednich kolorów – granatu i czerni, co dodatkowo podbiło zamierzony efekt.
  2. Jajka – na pewno niejeden z nas widział to opakowanie, odwiedzając popularną sieć sklepów spożywczych. Nawiązując do panującej mody na zdrowy styl życia i zwiększoną świadomość społeczną dotyczącą bycia animal-friendly, zaprojektowano ciekawe estetycznie opakowanie, z wykorzystaniem jasnych i intensywnych kolorów, które przykuwają uwagę.
  3. Orka – tutaj postawiono na odświeżenie logo, które z czasem stało się nieadekwatne i nieco infantylne. Nowe zyskało na elegancji i delikatności.
  4. Pomodore – największym plusem tego projektu jest jasna informacja, która poza napisem, widnieje także w formie graficznej. Klient biorąc do ręki produkt od razu może się domyślać, co znajduje się w środku. Oszczędza to zatem jego czas, a więc prawdopodobnie chętniej sięgnie po naszą propozycję.
  5. Nappi – czyli bardzo kolorowy design, który dzięki projektowi sympatycznych potworków idealnie pasuje do dziecięcego gustu. Ponieważ każdy smak ma swojego bohatera, klient szybko się do niego przyzwyczai i zacznie kojarzyć właśnie według niego.

Jak widać Meggot może pochwalić się naprawdę ciekawymi projektami i podejściem. Widoczne jest ich zrozumienie klienta, potrzeb oraz zachowań. Odwiedźmy zatem  meggot.pl i sprawdźmy, czym możemy ich zaskoczyć!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here