Chcesz przenieść swój biznes do internetu? Sprawdź jak to zrobić!

0
12

Mówi się, że w dzisiejszych czasach jeśli nie ma cię w sieci, to nie istniejesz. Choć może się to wydawać przerysowaniem, to w istocie nie da się już rozkręcić prężnie działającej firmy bez sprawnego funkcjonowania w Internecie. Owszem, mały lokalny sklepik czy piekarenka poradzi sobie bez strony internetowej, ale to dlatego, że może liczyć na stałych klientów i mocny marketing szeptany. Jednak wszelkie biznesy działające na większą skalę, a także oferujące produktu czy usługi, z których nie korzysta się tak często jak z oferty piekarni czy warzywniaka są wręcz zmuszone do przeniesienia swojego biznesu do Internetu.

Istnieją różne drogi, by zacząć swoją przygodę z biznesem w sieci. Mogą to być media społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram, ale również portale branżowe – LinkedIn dla wielu różnych branż okołokorporacyjnych czy Znany Lekarz dla branży medycznej. Ważne jest, by nie zaczynać w zbyt wielu miejscach na raz, a zdecydować się na jedno lub kilka miejsc i dbać o nie – regularnie aktualizować informacje, choćby po to, by potencjalny klient wiedział, że to co czyta, nadal jest aktualne.

Zanim zaczniesz działać, wyznacz cele i stwórz plan. Zastanów się, co konkretnie chcesz robić w sieci – czy chodzi ci jedynie o reklamę, o budowanie społeczności czy też może chcesz otworzyć sklep internetowy? W zależności od tego, jaki cel wyznaczysz, będziesz używał innych narzędzi, aby go osiągnąć. Dla przykładu założenie firmowego konta w mediach społecznościowych przyda się zarówno do budowania społeczności, jak i do marketingu, jednak tworzenie osobnej witryny wcale nie jest konieczne. Inaczej jest w przypadku sklepu internetowego – tu raczej na pewno nie obejdzie się bez własnej witryny. Tworzenie stron internetowych to trudna sztuka, jednak można spokojnie kupić od kogoś projekt albo zlecić to zadanie profesjonaliście, który dodatkowo przeszkoli cię z obsługi strony – tak, byś w przyszłości mógł obsługiwać ją samodzielnie.

Bardzo ciekawym zagadnieniem działalności internetowej jest wspomniane tu już budowanie społeczności. Wymaga to zaangażowania i poświęcenia czasu, jednak pozwala osiągnąć naprawdę niesamowite korzyści. Działalności w mediach społecznościowych nie należy ograniczać do umieszczania tam reklam, należy również angażować odbiorców – potencjalnych klientów – czy to w rozmowy, czy w inne interakcje z udostępnianym przez nas materiałem. Nie ma jednego uniwersalnego przepisu na budowanie społeczności wokół produktu, usługi czy marki, jednak istnieje kilka przetartych dróg ku osiągnięciu marketingowego i rynkowego sukcesu przez budowanie społeczności.

Przygotowując się do przeniesienia biznesu lub jego części do sieci powinieneś zebrać dotychczasowe doświadczenia. O co najczęściej pytają klienci? Jakie mają problemy? Odpowiedzi na takie pytanie koniecznie zamieść w zakładce często zadawane pytania – FAQ – na swojej stronie. W ten sposób oszczędzisz sobie mnóstwa pracy związanej z odpowiadaniem na powtarzające się wiadomości i rozwiązywanie po raz kolejny tych samych problemów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here