Praca w Łodzi – jak ją znaleźć?

0
314

Mimo coraz lepszej sytuacji na rynku pracy i coraz większej liczby ofert zdobycie zatrudnienia wciąż bywa problematyczne. Prawie połowa podpisywanych umów o pracę dotyczy kandydatów z tak zwanego „polecenia”. Pracodawcy chętniej zatrudniają pracowników, za które poręczyła zaufana osoba. Znalezienie pracy poprzez kontakty osobiste jest zatem jednym z najbardziej efektywnych sposobów zdobycia angażu, ale oczywiście nie jedynym.

Dobrze znać możliwie najwięcej metod uzyskania zatrudnienia. Najprostszym sposobem jest skorzystanie z zasobów Internetu. Liczne serwisy i portale dedykowane pracy nie tylko pozwolą na przeglądanie aktualnych ofert, ale także posłużą pomocą w razie jakichkolwiek problemów. Porady i aktualne oferty pracy w Łodzi można znaleźć w popularnym serwisie pracy.

Dobrze przygotowane dokumenty aplikacyjne

Poszukiwania pracy dobrze jest rozpocząć od zaplanowania działań, których realizacja ma przyczynić się do zdobycia pracy. Warto zapoznać się z poradnikami na temat tworzenia profesjonalnego CV, gdyż ten dokument decyduje o przejściu do kolejnego etapu procesu rekrutacyjnego. W Polsce pracodawcy cenią sobie także listy motywacyjne. Przygotowując dokumenty należy dostosować swój list motywacyjny do charakteru stanowiska, o które się ubiegamy. Warto jest przesłać swoje dokumenty do agencji pośrednictwa pracy, a jeżeli sytuacja tego wymaga, zarejestrować się w urzędzie pracy. Dotyczy to przede wszystkim osób bezrobotnych, które nie ubezpieczają się same.

Warto być aktywnym

Nawet nie będąc zatrudnionym, warto być aktywnym. Pracodawcy cenią ludzi, którzy nawet podczas szukania pracy starają się działać i poszerzać swoje kwalifikacje. Urzędy pracy oferują bezpłatne kursy doszkalające, udział w wykładach czy prelekcjach. To samo dotyczy procesu poszukiwania pracy, warto poświęcić czas na samodzielne szukanie najatrakcyjniejszych ogłoszeń, pogłębiać wiedzę na temat zagadnień branżowych, zaznajomić się z profilami wiodących firm. Telewizja Sudecka zamieściła ciekawy artykuł dotyczący zmian w prawie pracy – możesz o tym przeczytać w polecanym artykule. Warto pamiętać także o mniejszych, lokalnych serwisach, prasie czy rozgłośniach. Czasem, zamiast korzystać z największych serwisów, to właśnie za ich pośrednictwem pracodawcy poszukują pracowników.

Przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej

Rozmowa kwalifikacyjna decyduje o tym, czy zostanie podpisana umowa o pracę. Dlatego tak niezwykle ważne jest, by się do niej odpowiednio przygotować. Można skorzystać ze wskazówek zawartych na stronach internetowych, dobrze także przećwiczyć rozmowę z drugą osobą lub samemu przed lustrem. Taka „symulacja” pozwoli na wyeliminowanie niedociągnięć w mowie i ekspresji. Przede wszystkim trzeba być pewnym swoich umiejętności, kwalifikacji i predyspozycji oraz wiedzieć, czego się oczekuje od nowej pracy. Czasami atrakcyjna oferta pracy pojawia się daleko poza miejscem zamieszkania, więc i taką opcję należy rozważyć. Czasochłonny dojazd do pracy lub przeprowadzka mogą stanowić problem.

Podczas poszukiwania zatrudnienia warto jak najwięcej dowiedzieć się na temat warunków, jakie oferuje pracodawca. Nie tylko w zakresie wynagrodzenia, ale na przykład godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy. Przydatne informacje możesz także przeczytać w artykule pt. „Ryzyko zawodowe – stanowiska pracy, które mogą popsuć zdrowie”. Czasem zdarza się, że oferowane stanowisko nie spełnia wymagań kandydata, jednak umożliwia dalszy rozwój, a poszerzanie wiedzy i zdobywanie nowych kwalifikacji może także rokować awans. Warto rozważyć propozycję potencjalnego szefa i nie skreślać nowej pracy. Nawet jeśli nie spełni on wszystkich obietnic, CV wzbogaci się o kolejne doświadczenie zawodowe, co znacznie zwiększy szanse podczas kolejnych aplikacji. Idealna praca będzie kwestią czasu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here