Jak zwiększyć konwersję na stronie płatności w sklepie internetowym

Prowadząc sklep internetowy warto poświęcić czas na udoskonalenie lejka sprzedaży i kampanii reklamowych, tak aby przyciągnąć potencjalnych klientów do sklepu. Jeśli w jakiś sposób zauważasz, iż dużo użytkowników wrzuca produkty do koszyka, przechodzi do strony płatności i ją opuszcza przed dokonaniem płatności to warto przyjrzeć się bliżej temu problemowi i podjąć kroki do tego, aby to zjawisko odwrócić.

Średni współczynnik konwersji dla większości sklepów internetowych wynosi około 2%. Czyli tyle procent użytkowników, którzy trafiają do sklepów internetowych – dokonuje zakupu.  Jest on dość niski i nic dziwnego, że właściciele sklepów szukają nowych sposobów na jego zwiększenie. Jeśli uda Ci się zwiększyć współczynnik konwersji o 2% do 4%, to znaczy, iż podwoiłeś już sprzedaż. 

Najczęstszym powodem, dla którego kupujący opuszczają stronę płatności jest fakt, że nie czują się oni pewnie i bezpiecznie. Nie chcą podawać danych niezbędnych do przeprowadzenia płatności czyli na przykład danych karty płatniczej, bo boją się, że te dane wpadną w niepowołane ręce. Drugim powodem, może być to, że użytkownik ma trudności z nawigacją i zrozumieniem twojej strony. Kolejnym powodem porzucania koszyka jest również brak preferowanych metod płatności, których szukają klienci. 

Aby temu przeciwdziałać, musisz zbudować zaufanie do swojej strony płatności i ułatwić użytkownikowi drogę od wyboru produktu na sklepie do opłacenia zamówienia. Zastanów się czy czasem nie korzystasz z bramki płatności, która jest już przestarzała? Warto rozważyć jej zmianę.

Poznaj FONDY – nowoczesną bramkę płatności 

FONDY to bramka płatności, która oferuje unikalne funkcjonalności dopasowane do potrzeb płatniczych twojej witryny. Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy czy oferujesz płatne kursy językowe online, FONDY ma najlepszy pakiet usług dla biznesu internetowego, który optymalizuje i przyspiesza procesy płatności online. Czego możesz oczekiwać, gdy zdecydujesz się na tę bramkę płatności? 

płatności online

Zwiększenie obrotów sklepu internetowego

Czy wiesz, że możesz wdrożyć sposób płatności za jednym kliknięciem, a także umożliwiać zapisywanie danych karty płatniczej klienta na swojej witrynie przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa? To chroni chroni Twoją witrynę i dane użytkownika. Dzięki tej opcji możesz przyspieszyć proces zakupu przy kolejnej wizycie klienta. 

A dzięki opcji walutowej FONDY możesz akceptować płatności od klientów z każdego kraju na świecie w ich własnej walucie. Ta funkcjonalność nie wymaga otwierania zagranicznych rachunków czy zakładania oddziałów zagranicznych, a pozwala w łatwy sposób zdobywać nowe rynki zagraniczne.

Możesz mieć dostęp do szerokiej gamy sposobów płatności, począwszy od płatności mobilnych, płatności kartami płatniczymi czy blikiem, po płatności cykliczne, szybkie przelewy bankowe oraz kilku innych metod płatności takich jak: płatności przez Facebook, Instagram. A bezpieczeństwo zawieranych transakcji finansowych, po obu stronach zarówno klienta jak i sklepu zapewniane jest dzięki wysoce skutecznemu zestawowi narzędzi do ochrony transakcji. 

Prowadzisz biznes, w którym pobierasz płatności w modelu abonamentowym subskrypcje? I nie wiesz jak zapanować nad regularnością ich pobierania? Dzięki kalendarzowi płatności, odzyskasz kontrolę, gdyż pieniądze będą do Ciebie wpływać automatycznie na czas. Bez konieczności pilnowania terminów czy wysyłania przypomnień. 

Kolejną funkcjonalnością jaką oferuje FONDY jest szybkie fakturowanie online. Ręczne fakturowanie jest procesem czasochłonnym. Nie tylko uniemożliwia pracę nad innymi zadaniami, ale także szkodzi przepływowi środków pieniężnych. Z FONDY wystawisz fakturę zaraz po wypełnieniu przez klienta krótkiego oraz nieskomplikowanego formularza. Dodatkowo masz opcję wygenerowania klientowi linku do płatności i wysłania go przez SMS, email, lub inny komunikator. To szybkie i łatwe rozwiązanie nie wymaga instalowania dodatkowych systemów lub stron internetowych.

Zwiększenie obrotów sklepu internetowego

Szybki i prosty proces integracji

Bramkę płatności FONDY możesz w dość prosty sposób zainstalować w swojej witrynie. Nie potrzebujesz do tego informatyka. Dzięki szerokiemu zakresowi metod integracji FONDY możesz połączyć z większością platform eCommerce.

Kiedy prowadzisz nowoczesny, elegancki sklep internetowy, powinieneś zadbać o to, aby strona płatności wyglądała nowocześnie, wiarygodnie i wzbudzała zaufanie. Powinna wyglądać tak, jakby należała do twojej witryny. FONDY umożliwia spersonalizowanie strony płatności, który może być łatwo dostosowany do stylu witryny.

Większą kontrolę nad danymi sprzedażowymi dzięki panelowi raportowania 

Jak często sprawdzasz dane analityczne swojej witryny? Oczywiście ważne jest wiedzieć, skąd pochodzą Twoi klienci, ilu użytkowników trafia na Twoją witrynę i na jakie stron wchodzą. Ale równie ważne jest dogłębne wejście w dane dotyczące całego procesu sprzedażowego. 

W FONDY masz wgląd do danych o codziennych obrotach, nowych klientach, liczbie odrzuconych płatności czy konwersji na stronie w czasie rzeczywistym. Przez 24 h na dobę jesteś dobrze poinformowany i trzymasz rękę na pulsie. Dzięki temu możesz śledzić online wszystkie transakcje w rozróżnieniu na wybrane przez klientów metody płatności, kraje czy waluty. Możesz generować szereg raportów finansowych ujmujących dane sprzedażowe w wybranym przez siebie okresie i w formatach, które są dla Ciebie wygodne. 

Zadbaj o zwiększenie współczynnika konwersji i zamiast próbować przyciągać więcej klientów z nowych źródeł, zamień swoją stronę płatności w coś naprawdę wyjątkowego. Im łatwiejszy jest proces płatności, tym bardziej prawdopodobne jest, że klienci powrócą do Twojej witryny. Wybierając bramkę płatności FONDY możesz mieć natychmiastowy i pozytywny wpływ na zadowolenie klienta, a także na obroty i rentowność sklepu.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here