Idealny HR-owiec. Jakie powinien mieć cechy?

0
127

Od wielu lat branża HR (Human Resources) staje się coraz bardziej pożądana w wielu firmach. HR-owcy to przede wszystkim osoby rekrutujące do pracy, ale też specjaliści od kadr i zarządzania zespołem. Często HR-owiec jest jednocześnie menedżerem i liderem swojej grupy, dlatego powinien wykazywać się szeregiem cech, które pomogą mu w wypełnianiu zadań. Dowiedz się, jakie to cechy.

Umiejętność nawiązywania relacji

Osoby zajmujące się pozyskiwaniem nowych pracowników muszą przede wszystkim posiadać umiejętności miękkie z zakresu nawiązywania relacji z innymi. Dobry HR-owiec musi czuć się swobodnie w towarzystwie nowych osób, niezależnie od ich płci, wieku czy dotychczas zajmowanych stanowisk. Powinien też posiadać zdolność do szybkiego nawiązywania z nimi kontaktu: nawiązywania i podtrzymywania rozmowy, ale też zadawania pytań tak, aby uzyskać dzięki nim niezbędne w danej branży informacje.

Warto przy tym pamiętać, że współczesny HR-owiec odbywa, oprócz rozmów osobistych, także liczne rozmowy telefoniczne lub online (np. przez Skype czy Zoom). Z tego powodu powinien czuć się równie swobodnie w przypadku rozmów osobistych, jak i tych za pomocą nowoczesnych technologii.

Praca w grupie i indywidualna

HR-owiec to osoba, która często prowadzi szkolenia dla pracowników, a także zarządza nimi z pozycji menedżera. Dlatego powinna posiadać wszystkie cechy dobrego lidera, takie jak praca pod presją czasu, zdolność do rozdysponowania zadań innym osobom, a także jasne wydawanie komunikatów i poleceń. Zdolność do jasnego przekazywania myśli będzie jej niezbędna, aby mogła dobrze pracować z każdym podwładnym.

Ze względu na to, iż HR-owcy biorą często udział także w spotkaniach grupowych, ważną cechą będzie zdolność do współpracy z innymi specjalistami z tej lub innych dziedzin. Przydadzą się nie tylko umiejętności werbalne czy też aktywnego słuchania, ale zdolność do znajdowania kompromisów i oczywiście wiedza na temat branży, o jakiej toczy się dyskusja.

Umiejętności analityczne

Każda osoba, która zajmuje stanowisko menedżera lub HR-owca, powinna posiadać zdolności analityczne. Musi umieć ocenić sytuację, wyciągnąć wnioski na podstawie opisowych lub liczbowych danych, a także wprowadzać w życie poprawki zarówno planowane, jak i te niezbędne w chwili kryzysu.

Rozwój wszystkich umiejętności wielotorowo

W karierze HR-owca niezwykle ważne jest rozwijanie wszystkich umiejętności jednocześnie, co pozwala na szybkie osiąganie coraz lepszych wyników. Jest to możliwe między innymi za sprawą specjalnie przygotowanych kursów, które są dedykowane właśnie osobom z działu Human Resources. Można je znaleźć na stronie https://www.academyofbusiness.pl/hr/, która pozwala na wybór dokładnie takiego szkolenia, które w danej chwili jest najbardziej potrzebne.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here