Co to jest audyt strony internetowej?

0
557

Jeśli zastanawiasz się, czy strona Twojej firmy jest w pełni funkcjonalna dla jej użytkowników, poszukujesz sposobu na zwiększenie liczby odwiedzających witrynę, lub też chcesz poprawić jej pozycjonowanie  w popularnych wyszukiwarkach internetowych – profesjonalna analiza i weryfikacja strony to zdecydowanie rozwiązanie dla Ciebie i od tego właśnie powinieneś zacząć.

Czym jest audyt stron internetowych?

Audyt strony internetowej to jej dokładna analiza pod kątem wymagań algorytmów wyszukiwarek. Chodzi tutaj przede wszystkim o to, aby zdefiniować mocne i słabe punkty strony oraz określić elementy mające zarówno bezpośredni, jak i pośredni wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Przeprowadzony audyt pozwala m.in. wyeliminować błędy, ocenić  atrakcyjność tekstów znajdujących się na stronie, stopień linkowania, czy też czas jej ładowania. Analiza użyteczności, dostępności, aktualnego ruchu na stronie i jej pozycji w wyszukiwaniach dostarcza odpowiedzi na pytania, jak użytkownicy się po niej poruszają, czy znajdują potrzebne im informacje oraz na jakie problemy natrafiają, próbując do nich dotrzeć. Audyt dostarcza wielu cennych wskazówek, które bezpośrednio przekładają się na sukces strony, a zatem i sukces działalności np. sklepu internetowego. Rezultatem przeprowadzonej analizy jest raport, który określa nam:

  • pozycję strony w wynikach wyszukiwania na najważniejsze słowa kluczowe,
  • zachowania użytkowników,
  • linki przychodzące,
  • poprawność przygotowania i funkcjonowania strony w zakresie m.in. szybkości, użyteczności, optymalizacji SEO, przystosowania wyświetlanych treści do urządzeń mobilnych.

W jakim celu przeprowadza się audyt?

Zastanawiasz się po co Twojej firmie audyt strony internetowej? Otóż niezależnie od tego, na jakim etapie działalności się ona znajduje i jakiego typu problemy oraz wyzwania stają na drodze jej rozwoju, audyt dostarcza wielu cennych informacji i wskazówek. Te pozwalają  natomiast obiektywnie spojrzeć na funkcjonalność firmowej strony internetowej tak, by podjąć działania, które, poprawiając ową funkcjonalność, przyczynią się bezpośrednio do poprawy wyników firmy. Jeśli:

  • strona Twojej firmy została właśnie stworzona i zastanawiasz się nad jej wypromowaniem w sieci,
  • myślisz o zmianie agencji zajmującej się marketingiem w wyszukiwarkach lub po prostu chcesz zweryfikować jej działania w tym zakresie,
  • dotychczas przeprowadzone pozycjonowanie nie przyniosło pożądanych rezultatów,
  • liczba użytkowników odwiedzających Twoją stronę systematycznie nie wzrasta lub też ich obecność na stronie jest chwilowa, a ich zainteresowanie ogranicza się tylko do strony głównej serwisu.

to wyraźny sygnał, że warto przeprowadzić audyt strony internetowej. Korzyści płynące z takiego rozwiązania to przede wszystkim informacje, na podstawie których:

  • strona uzyska nie tylko lepszy, ale i trwały wynik w wyszukiwaniach,
  • zwiększy się naturalny ruch na stronie,
  • możliwa będzie poprawa atrakcyjności tekstów znajdujących się na stronie oraz zwiększenie ilości słów kluczowych,
  • strona zostanie zdecydowanie lepiej dostosowana do algorytmów wyszukiwarki

to wyraźny sygnał, że warto przeprowadzić audyt strony internetowej. Korzyści płynące z takiego rozwiązania to przede wszystkim informacje, na podstawie których:

  • strona uzyska lepsze i stabilne wyniki w wyszukiwaniach,
  • zwiększy się naturalny ruch na stronie,
  • możliwa będzie poprawa atrakcyjności tekstów znajdujących się na stronie oraz zwiększenie ilości występujących w niej odpowiednich słów kluczowych,
  • strona zostanie zdecydowanie lepiej dostosowana do algorytmów wyszukiwarki.

W skrócie – dobrze przeprowadzony audyt nie pozwoli, aby Twoja strona przepadła pośród  milionów innych witryn. Możesz pokusić się o jego samodzielne przeprowadzenie w oparciu o szereg zaawansowanych narzędzi, jakich dostarcza Google. Możesz także zlecić takie zadanie profesjonalistom, co będzie posunięciem gwarantującym skuteczność audytu oraz oszczędność czasu. Który audyt warto jednak przeprowadzić?

Rodzaje audytów

Przeglądając strony agencji zajmujących się audytami, możemy zauważyć, że oferują one wiele różnych opcji analizy. Które są najpopularniejsze? Na które warto się zdecydować?

Audyt UX

Tego typu audyt skupia się przede wszystkim na kwestii użyteczności strony, która to ma bezpośredni wpływ na sprzedaż produktów lub usług. Od tego audytu warto zacząć.

Audyt SEO

Jeśli zależy Ci na poprawie użyteczności i szybkości działania strony oraz chcesz, aby strona była przede wszystkim dobrze widoczna w wynikach wyszukiwania – audyt SEO to rozwiązanie, które sprawdzi się w takiej sytuacji najlepiej.

Audyt kampanii PPC

Jeśli Twoja firma posiada konto Google Ads i prowadzi płatne działania reklamowe w wyszukiwarkach, proponowany audyt zweryfikuje jakość reklam oraz ich efektywność sprzedażową.

Audyt SEO konkurencji

To rozwiązanie dla firm, które chcą sprawdzić swoją pozycję na tle konkurencji. Pozwala on na porównanie strony Twojej firmy ze stronami konkurencji czy też ocenę jakości działań w social media.

Audyt kampanii Facebook Ads

Ten rodzaj audytu dedykowany jest firmom prowadzącym działania reklamowe na Facebooku. Pomaga dobrać format reklamowy dla poszczególnych celów marketingowych, ocenić budżet oraz strukturę kampanii.

Powyższe rozwiązania mogą dostarczyć Twojej firmie wielu przydatnych informacji, które, przy odpowiednim wykorzystaniu, będą kluczem do większego sukcesu Twojego biznesu w sieci. Jeśli więc strona internetowa jest ważnym elementem Twojej działalności, to przeprowadzenie audytu jest jednym z najważniejszych działań, jakie możesz podjąć.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here